Mit affald blev ikke hentet

Tog vi ikke skraldet? Jamen, så læs her hvorfor det kan være, og hvad du skal gøre.

Har vi ikke taget dit affald med?

Så er det måske fordi, at skraldemanden ikke har kunnet udføre sit arbejde. Det kan for eksempel være fordi sækken er overfyldt, eller fordi biler, cykler eller lignende har spærret vejen hen til skraldespanden.

Tjek status og se, om der er meddelelseskort fra din skraldemand?

Du kan også se, om du kan finde en forklaring på: 

  • Driftsstatus, eller
  • og i vinterhalvåret Vintervejr (for eksempel aflysning på grund af nedbrud på bilen, glatte veje eller lignende).

Alternativt kan du dagen efter ringe til Affaldskontoret på tlf. nr. 89 15 16 17.

Er du blevet glemt?

Er kørslen ikke aflyst, eller gælder ovenstående årsager ikke for dig, så er du nok blevet glemt. Du kan henvende dig via selvbetjeningen Mit Affald, via appen AffaldRanders eller ved at ringe til Affaldskontoret (89 15 16 17).

 
Hvis skraldemanden ikke kan udføre sit arbejde på grund af forhold ved din bopæl, så giver han affaldskontoret besked og sender et billede.